Програма

8 клас
(70 годин, 2 години на тиждень, 4 години — резервних)
30 

Розділ 1. ТЕПЛОВІ ЯВИЩА
Рух молекул і тепловий стан тіла. Температура. Термометри. Шкала Цельсія. Теплова рівновага.
Залежність розмірів фізичних тіл від температури.
Агрегатні стани речовини. Фізичні властивостей твердих тіл, рідин і газів.
Внутрішня енергія. Два способи змінення внутрішньої енергії тіла. Види теплообміну. Кількість теплоти. Розрахунок кількості теплоти при нагріванні/охолодженні тіла.
Кристалічні та аморфні тіла. Температура плавлення. Розрахунок кількості теплоти при плавленні/твердненні тіл.
Наноматеріали.
Пароутворення і конденсація. Розрахунок кількості теплоти при пароутворенні/конденсації.
Кипіння. Температура кипіння.
Тепловий баланс. Рівняння теплового балансу.
Згоряння палива. Розрахунок кількості теплоти внаслідок згоряння палива.
 Теплові двигуни. Принцип дії теплових двигунів. ККД теплового двигуна.

Лабораторні роботи
 № 1. Вивчення теплового балансу за умов змішування води різної температури.
№ 2. Визначення питомої теплоємності речовини.

Демонстрації
1. Дифузія газів, рідин.
2.Розширення тіл під час нагрівання.
3.Модель броунівського руху.
4.Зміна внутрішньої енергії тіла внаслідок виконання роботи.
5.Принцип дії теплового двигуна.
6. Моделі теплових двигунів.

Учень/учениця:
Знає й розуміє:
сутність теплового руху молекул; поняття температури, внутрішньої енергії, кількості теплоти, питомої теплоємності, питомої теплоти плавлення, пароутворення, згоряння палива та їхні одиниці;
особливості руху атомів i молекул речовини в різних агрегатних станах речовини;
фізичні властивості твердих тіл, рідин і газів, приклади використання наноматеріалів;
способи вимірювання температури; принципи побудови температурної шкали Цельсія;
два способи зміни внутрішньої енергії тіла;
види теплообміну;
види теплових машин;
графіки теплових процесів (нагрівання/охолодження, плавлення/тверднення, пароутворення/конденсація); залежність розмірів фізичних тіл від температури, розрахунку кількості теплоти для різних теплових процесів, ККД теплової машини.
Уміє:
 застосовувати набуті знання в процесі розв'язування фізичних задач та виконання лабораторних робіт; застосовувати рівняння теплового балансу, аналізувати графіки теплових процесів;
пояснювати принцип дії теплових двигунів;
користуватися термометром, калориметром;
дотримуватись правил безпеки життєдіяльності під час проведення експериментів.
Виявляє ставлення й оцінює:
вплив теплових машин та інших засобів теплотехніки на довкілля; необхідність використання енергозбережувальних технологій; роль видатних учених у розвитку знань про теплоту.





3
Орієнтовні теми навчальних проектів
Екологічні проблеми теплоенергетики та теплокористування. Енергозбережувальні технології.
Унікальні фізичні властивості води
Рідки кристали та їх використання.
Полімери.
Наноматеріали.
Холодильні машини. Кондиціонер, теплові насоси.
Уміє  здобувати інформацію під час планування, проведення і аналізу результатів виконання проекту.

Немає коментарів:

Дописати коментар